For Professional Educators, What Is ‘Meaningful Collaboration’?

Authors

  • JC Blokhuis Renison University College, University of Waterloo

Keywords:

collaboration, aims of education, public education policy, higher education, human flourishing, entrepreneurs

Abstract

The Author argues that professionals can collaborate meaningfully only with persons committed to achieving the same ends.  For educators, a professional commitment to helping students lead flourishing adult lives precludes collaboration with persons whose primary interests are pecuniary

Keywords: collaboration; educational goals; public education policy; higher education; human flourishing; entrepreneurs

Résumé

L’auteur soutient que les professionnels, en général, ne peuvent collaborer de façon significative, seulement qu’avec des personnes engagées à atteindre les mêmes buts. Pour les enseignants, un engagement professionnel dédié à aider leurs élèves à développer une vie d’adulte épanouie se trouve en opposition lorsqu’il vient à collaborer avec  des personnes dont les intérêts primaires sont pécuniaires, comme les professionnels de l’éducation.

Mots clés: collaboration; buts de la formation; politique d’enseignement publique; éducation supérieure; épanouissement humain; entrepreneurs

Author Biography

JC Blokhuis, Renison University College, University of Waterloo

J.C. Blokhuis, JD, PhD

Associate Professor, Social Development Studies 

I hold a PhD in Educational Thought and Policy from the University of Rochester and a JD in Common Law from the University of Ottawa.

Published

2017-03-02

How to Cite

Blokhuis, J. (2017). For Professional Educators, What Is ‘Meaningful Collaboration’?. Canadian Review of Social Policy Revue Canadienne De Politique Sociale, 76. Retrieved from https://crsp.journals.yorku.ca/index.php/crsp/article/view/40257

Issue

Section

Perspectives/Commentary