Open Access Open Access  Restricted Access Subscription or Fee Access

For Professional Educators, What Is ‘Meaningful Collaboration’?

JC Blokhuis

Abstract


The Author argues that professionals can collaborate meaningfully only with persons committed to achieving the same ends.  For educators, a professional commitment to helping students lead flourishing adult lives precludes collaboration with persons whose primary interests are pecuniary

Keywords: collaboration; educational goals; public education policy; higher education; human flourishing; entrepreneurs

Résumé

L’auteur soutient que les professionnels, en général, ne peuvent collaborer de façon significative, seulement qu’avec des personnes engagées à atteindre les mêmes buts. Pour les enseignants, un engagement professionnel dédié à aider leurs élèves à développer une vie d’adulte épanouie se trouve en opposition lorsqu’il vient à collaborer avec  des personnes dont les intérêts primaires sont pécuniaires, comme les professionnels de l’éducation.

Mots clés: collaboration; buts de la formation; politique d’enseignement publique; éducation supérieure; épanouissement humain; entrepreneurs


Keywords


collaboration, aims of education, public education policy, higher education, human flourishing, entrepreneurs

Full Text:

PDF